Long time no seen...

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev något här, tråkigt jag vet.

Så vad har hänt i mitt liv sen sist?
Jag var i Turkiet med en tjejkompis för några veckor sen nu, vilket var helt underbart och jag ville verkligen inte åka hem därifrån. Jag kände verkligen att jag kunde lämna allt jobbigt hemma för ett tag och bara leva och ha roligt. Men en vecka går ju väldigt fort och då måste man ju hem och ta tag i det riktiga livet igen.

Efter resan hade jag halkkörning i Vimmerby och veckan efter var det slutlig antagningsdag för behandlingspedagogutbildningen som jag har sökt in på folkhögskolan där. Det var en mycket givande dag, trots att jag var lite osäker på innan om jag skulle åka eller inte.
 
För övrigt har jag mest pluggat körkortsteori och planerat lite för hösten. Har även sökt några sommarjobb men får se om det blir något med det.

Just nu har jag en inre oro för framtiden, jag försöker att inte tänka på den, bara leva här och nu och ta hösten sen när den kommer. Men det är inte lätt. Jag vet inte riktigt vad jag kommer att göra, var jag kommer att bo och vilka som finns kvar osv. Jag är inget kontrollfreak men jag vill gärna ha lite kontroll över mitt liv i alla fall, och just nu har jag inte det.

Våren har varit väldigt tuff för mig på många sätt och det har tärt på mig en hel del psykiskt. Men å andra sidan vore det väl konstigt om det inte hade gjort det? Hela ens värld vänds upp och ner, känslorna likaså, man vet varken ut eller in, folk man trodde man kunde lita på visade det sig att så inte alls var fallet, man flyttar för 3 gången på mindre än 1 år, misslyckas med sånt man trodde man skulle klara av osv...

Ja, det är väl bara att hoppas på en okej sommar nu, även att den inte kommer bli som förra sommaren eller den innan, leta lägenhet för fullt någonannanstans än i den här hålan och hoppas att man kommer in på, i alla fall någon, av de utbildningarna som sökts till hösten.

Kort och gott, hopp om att kunna börja om på alla möjliga sätt.

Wish me luck!



Liebe
Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0